


Nauka przez zabawę,
ale nie zabawa zamiast nauki.
jak pracujemy
Każdy uczeń przyjęty do naszej placówki poddawany jest diagnozie w celu opracowania Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego.
Do oceny możliwości i potrzeb dzieci stosujemy: Profil Psychoedukacyjny PEP-R
E. Schoplera, Monachijską Funkcjonalną Diagnostykę Rozwojową,
Profil Osiągnięć Ucznia J. Kielina oraz autorskie skale do Wielofunkcyjnej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.
Indywidualnie dobieramy metody pracy, w zależności od potrzeb uczniowie uczestniczą
w zajęciach dodatkowych.
prowadzimy różnorodne zajęcia specjalistyczne:
alternatywne i wspomagające metody komunikacji

















logopedia
integracja sensoryczna


logorytmika


metoda stymulacji audio-psycho-lingwistycznej A.Tomatisa


hipoterapia (odpłatnie)

terapia informatyczna

arteterapia

terapia przez sport

terapia przez teatr

terapia przez zabawę dla uczniów klas I-III



zajęcia prozdrowotne


stosujemy specjalistyczne metody terapii:
stymulacja mono- i polisensoryczna
metoda F.Affolter
ruch rozwijający Weroniki Sherborne
Metoda Dobrego Startu
metoda werbo-tonalna
elementy technik behawioralnych
metoda czytania globalnego Glena Domana
nauka czytania metodą symultaniczno - sekwencyjną wg prof. Jagody Cieszyńskiej
metoda Marii Montessori
HANDLE
Programy Aktywności — Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja
Marianne Knill i Christopher Knil
system „Edukacja przez ruch” D. Dziamskiej
terapia taktylna
terapia czaszkowo - krzyżowa
system percepcyjno-motoryczny Kepharta, metoda projektów i wiele innych.
zajęcia pozalekcyjne
koło przyrodnicze
koło języka angielskiego
Drużyna Harcerska Karamba
zajęcia taneczne FOLK DANCE
koło teatralne
koło Caritas
koło techniczno-plastyczne "Pląs"
zespół wokalny "Akcent"
zajęcia socjoterapeutyczne
koło fantasy
koło informatyczne