Wspólnie cieszymy się
z sukcesów dzieci!

Drodzy Państwo, zachęcamy do zapoznania się z nowym projektem realizowanym w naszej szkole.
              

                 

 

 

 

PROCEDURY FUNKCJONOWANIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ NR 128 IM. J. BRZECHWY W ŁODZI W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM COVID-19 W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 

1.    Podstawa prawna:

2.    Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.  poz. 374, z póź. zm.);

3.    Ustawa z dn. 14 grudnia 2016 r.  Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z póź. zm.)

4.    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Z 2003 r. poz. 69 z późn. zm.);

5.    Wytyczne przeciw epidemiologiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych formach wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat wydane na podstawie art.8a ust.5 pkt.2 ustawy z nią 14 marca 1985 r.
o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374 i 567).

6.    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach z 12 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 1386).

7.    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 12 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 1389).

8.    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 12 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 1394)

9.  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. poz. 1385)

10.  Rekomendacja GIS z 15 maja 2020 r. dotyczących organizacji zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

11.    Wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek
 od 1 września 2020 r.

12.   Wytyczne przeciwepidemiczne GIS z 25 sierpnia 2020 r.

 

Postanowienia ogólne

            Procedury funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 128 w Łodzi w czasie epidemii zostały przygotowane na podstawie rozporządzeń oraz zaleceń wskazanych w wytycznych sanitarnych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji Narodowej z uwzględnieniem specyfiki szkoły.

 

Cele wdrażanych procedur

1.        Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki i pracy, odpoczynku uczniom przebywającym w placówce.

2.        Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wszystkim pracownikom Szkoły Podstawowej nr 128 w Łodzi.

3.        Uniknięcie zakażenia pracowników i uczniów przez osoby z zewnątrz - rodzice,  goście.

4.        Zmniejszenie liczby kontaktów na terenie placówki, celem umożliwienia identyfikacji osób, które będą podlegać kwarantannie w przypadku potwierdzonego zakażenia.

5.        Informowanie pracowników, rodziców i opiekunów o szczególnych zasadach funkcjonowania placówki w trakcie epidemii Covid-19.

 

Zakres i okres obowiązywania procedury

       Procedura obejmuje i reguluje działania dyrektora, nauczycieli, pracowników placówki, rodziców oraz inne osoby przebywające na terenie Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 128 od dnia 1 września 2020 r. do odwołania.

 

FUNKCJONOWANIE SZKOŁY

W OKRESIE PANDEMII W SYTUACJI WYSTĄPIENIA ZAKAŻENIA NA DANYM TERENIE

Organizacja i funkcjonowanie szkoły zależą od sytuacji epidemiologicznej występującej na obszarze powiatu łódzkiego– w przypadku gdy rejon ten zostanie zakwalifikowany do „obszaru czerwonego” lub „obszaru żółtego” Dyrektor Szkoły wprowadza dodatkowe ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem

Warianty funkcjonowania szkoły w zależności od sytuacji zakażenia na danym terenie:

Wariant A – tradycyjna forma kształcenia. W szkole funkcjonuje tradycyjne kształcenie. Obowiązują wytyczne GIS/MZ i MEN dla szkół i placówek oświatowych.

 W przypadku wystąpienia zagrożenia epidemiologicznego dyrektor szkoły, po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i za zgodą organu prowadzącego, może częściowo lub w całości zawiesić stacjonarną pracę szkoły. Wówczas dopuszczalne będą dwa warianty kształcenia: B i C).

Wariant B – mieszana forma kształcenia (hybrydowa). Dyrektor będzie mógł zawiesić zajęcia grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego lub całej szkoły w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć i prowadzić kształcenie na odległość (zdalne). Będzie to zależało od sytuacji epidemicznej na danym terenie, w danej szkole czy placówce. (Decyzję podejmie dyrektor po uzyskaniu zgody organu prowadzącego i otrzymaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.)

Wariant C – kształcenie zdalne. Dyrektor szkoły, placówki podejmuje decyzję o zawieszeniu zajęć stacjonarnych na określony czas i wprowadzeniu w całej szkole kształcenia na odległość (edukacji zdalnej). (Konieczna będzie w tym przypadku zgoda organu prowadzącego i pozytywna opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego).

Minister Edukacji Narodowej nadal zachowuje uprawnienie do ograniczenia zajęć w szkołach na terenie kraju.

 

Zadania rodziców/opiekunów prawnych

1.    Rodzic/opiekun w celu zapewnienia dziecku odpowiedniej opieki podczas pobytu w placówce, powinien przekazać dyrektorowi lub nauczycielowi istotne informacje o stanie jego zdrowia.

2.    Rodzic/opiekun powinien zaopatrzyć dziecko, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i ze szkoły. Na terenie placówki nie obowiązują maseczki. Każdy rodzic/opiekun zabezpiecza indywidualną ochronę – maseczkę po przybyciu dziecka do placówki.

3.    Do szkoły rodzic może przyprowadzić wyłącznie dziecko zdrowe - bez objawów chorobowych. Nie należy posyłać dziecka do szkoły, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy domownicy muszą pozostać w domu i stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.

4.    Rodzic powinien wyjaśnić dziecku zasadność powstrzymania się od przynoszenia do i ze szkoły wszelkich przedmiotów, w tym zabawek.

5.    Do powinności opiekuna należy regularne przypominanie dziecku o podstawowych zasadach higieny (unikanie dotykania oczu, nosa i ust, częste mycie rąk wodą z mydłem i niepodawanie ręki na powitanie).

6.    Rodzic powinien zwracać dziecku szczególną uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

 

Przyprowadzanie i odbieranie uczniów

1.    Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający dzieci do/z placówki mają zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły, jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący min. 1,5 m.

2.    Rodzice mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie do przestrzeni wspólnej szkoły – oszklonego korytarza z zachowaniem zasady - 1 rodzic z dzieckiem, w odstępie od kolejnego rodzica z dzieckiem 1,5 m.

Należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (maseczka/osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk) z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem na 1,5 m2Rodzic nie może wchodzić do szkolnej szatni razem z dzieckiem.

3.    Do placówki może uczęszczać wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

4.    Dzieci do szkoły są przyprowadzane/odbierane tylko i wyłącznie przez osoby zdrowe.

5.    Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych, nie wolno przyprowadzać dziecka do szkoły.

6.   Podczas odbierania dziecka z placówki obowiązują zasady wymienione w punkcie 1. i 2. 

 

Przebywanie osób trzecich na terenie placówki

1.    Na terenie szkoły ogranicza się przebywanie osób trzecich do koniecznego minimum (interesanci, poczta, służby, rodzice załatwiający sprawy urzędowe).

2.    Zmniejszenie liczby kontaktów na terenie placówki jest konieczne w celu ograniczenia możliwości kontaktu z osobami potencjalnie koronawirusem lub chorobą COVID – 19.

3.    Będzie prowadzony dokładny rejestr wchodzących do szkoły celem umożliwienia identyfikacji osób, które będą podlegać kwarantannie w przypadku potwierdzonego zakażenia.

4.    Wszystkie osoby trzecie wchodzące do szkoły są zobowiązane do w indywidualnej osłony nosa i ust oraz do dezynfekcji rąk lub posiadania jednorazowych rękawiczek.

 

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

1.    Przed wejściem do budynku szkolnego jest umieszczona informacja o obowiązkowym dezynfekowaniu rąk przez osoby wchodzące do podmiotu. Szkoła umieszcza płyn dezynfekcyjny przy wejściu. Należy dopilnować, aby rodzice/opiekunowie dezynfekowali dłonie przy wejściu, zakładali rękawiczki ochronne oraz zakrywali usta i nos.

2.    Nauczyciele, co najmniej raz dziennie przypominają dzieciom o konieczności zachowania higieny, w tym o częstym i regularnym myciu rąk - zwłaszcza po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem oraz po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu, a przede wszystkim o obowiązku dezynfekcji rąk zgodnie z zasadami ustalonymi w szkole. Nauczyciele zwracają dzieciom uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

3.    Systematycznie prowadzi się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatury, włączników.

4.    Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzega się zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów tak, aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.

5.    Nauczyciele opiekujący się uczniami i pozostali pracownicy mogą korzystać
z indywidualnych środki ochrony osobistej - jednorazowe rękawiczki, maseczki na usta i nos,

6.    W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych są wywieszone plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rak - instrukcje.

7.    Zapewnia się bieżącą dezynfekcję toalet. 

Środki zapobiegawcze i ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa

1.    Stosowanie na wszystkich płaszczyznach działania szkoły wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia oraz przestrzeganie postanowień niniejszej instrukcji.

2.    Zachowanie przez personel placówki szczególnej ostrożności w trakcie przemieszczania się z pracy do domu i z domu do pracy - zachowanie bezpiecznej odległości od innych osób co najmniej 1,5 m oraz zakrywanie ust i nosa przy pomocy odzieży, maseczki i/lub przyłbicy.

3.    Do pracy w placówce mogą przychodzić jedynie osoby zdrowe, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.

4.    Należy wyznaczyć i przygotować (m. in. wyposażenie w środki ochrony i płyn dezynfekujący) pomieszczenie lub wydzielić obszar, w którym będzie można odizolować osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.

5.    Na stanowisku pracy należy korzystać z własnych (używanych na co dzień) materiałów i urządzeń biurowych. Regularnie przecierać telefony, klawiatury, myszki środkiem dezynfekującym lub wodą z mydłem.

6.    Na stanowisku pracy należy zachować bezpieczną odległości tj. 1,5 - 2 m od współpracownika.

7.    Obowiązuje ograniczenie do niezbędnego minimum korzystania z przestrzeni wspólnych.

 

Postępowanie na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19 przez ucznia

1.    Uczeń, u którego stwierdzono podejrzenie zakażenia koronawirusem lub choroby COVID – 19 (duszności, kaszel, gorączkę), bezzwłocznie przez pracownika wyposażonego w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki zostaje odizolowuje do wyznaczonego pomieszczenia.

2.    Pracownik pozostaje z uczniem, utrzymując min. 1,5 m odległości.

3.    Nauczyciel zawiadamia dyrektora o zaistniałej sytuacji.

4.    Dyrektor lub wicedyrektor/pracownik wskazany przez dyrektora bezzwłocznie zawiadamia rodziców o zaistniałej sytuacji.

 

Postępowanie na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19 u pracownika placówki

1.    Pracownicy szkoły są poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, pozostać w domu
i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno- epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.

2.    Pracownika, który podczas wykonywania obowiązków służbowych zaobserwował u siebie niepokojące objawy sugerujące zakażenie koronawirusem, ma obowiązek zgłoszenia faktu dyrektorowi szkoły.

3.    Pracownik, który sam zgłasza objawy lub u którego podejrzewa się zakażenia koronawirusem lub chorobę COVID – 19 (duszności, kaszel, gorączkę), jest natychmiast odwołany od wykonywania obowiązków i umieszczony w wyznaczonym pomieszczeniu – izolatorium.

4.    Dyrektor kieruje do pomocy osobę, która przystępując do działań, zabezpiecza się
w przyłbicę, fartuch ochronny, półmaskę i rękawiczki.

 

Dalsze procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem w szkole

1.    W przypadku stwierdzenia podejrzenia zakażenia koronawirusem lub choroby COVID -19 u ucznia lub pracownika szkoły dyrektor bezzwłocznie zawiadamia odpowiednie służy, które podejmują dalsze kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa.

2.    Należy wstrzymać przyjmowanie kolejnych grup uczniów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

3.   Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik lub uczeń, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez inspektorat sanitarny.

4.   Należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury, biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.

5.   Rekomenduje się ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach placówki, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie  https://www.gov.pl/web/koronawirus oraz www.gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

6.   Do czasu potwierdzenia zachorowania na koronawirusa Covid-19 placówka powinna zostać zamknięta.

7. Należy przeprowadzić dokładną dezynfekcję całej placówki z zachowaniem szczególnych środków ostrożności i zabezpieczenia pracowników w postaci jednorazowych maseczek, rękawiczek, fartuchów z długim rękawem i płynów do dezynfekcji.

5.  Po dezynfekcji placówki przez pracowników wskazane jest wykonanie ozonowania placówki. Dopiero po wykonaniu powyższych czynności można przywrócić placówkę do ponownego przyjmowania uczniów.

 

Pozostałe regulacje

1.    W każdej sali lekcyjnej oraz w innych miejscach, w których przebywają uczniowie, umieszczone są plakaty, na których znajduje się 10 zasad dla uczniów opracowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

2.    W miejscach dostępnych dla rodziców umieszczone są plakaty, na których znajduje się 10 zasad dla rodziców opracowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

3.    Na tablicy informacyjnej znajdują się aktualne numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych.

4.    Z treścią niniejszej procedury zaznajamia się pracowników Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 128 im. J. Brzechwy oraz rodziców i opiekunów prawnych dzieci uczęszczających do szkoły. 

5.    Procedurę należy udostępnić do zapoznania rodzicom i opiekunom uczęszczających do szkoły uczniów, na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń w przedsionku wejścia głównego.

 

 

Poniżej znajdują się linki do szczegółowych procedur:

Procedury - Budynek A

Procedury - Budynek C

Procedury - nauczanie indywidualne

Procedury - przedszkole

Procedury - rewalidacja indywidualna

Procedury - WWR

 


 

 

                   GODZINY ROZPOCZĘCIA ROKU SZKOLNEGO 2020/ 2012

w dniu 1 września 2020 r.

Godzina

Budynek A

ul. Niciarniana 2a

Budynek B

ul. Niciarniana 2a

Budynek C

ul. Nowogrodzka 6/14

8.45

 

 

Wychowawcy:
p. Gawrysiak,

p. Kuczkowska,

p. Ceran

 

9.00

 

Wychowawcy:

p. Ostrzyżek,

p. Nowak,

p. Jaros

 

 

Wychowawcy:

p. Skwarka,

p. Choroszewska,

p. Rzepecka,

p. Walas,

p. Olejnicka-Matusiak.

9.30

 

Wychowawcy:       

p. Polikiewicz-Grabarczyk,

p. Rybak-Gabryszewska,

p. Zielińska,

p. Helwich

Wychowawcy:

p. Siwielec – Woźniak,

p. Pietrzko,

p. Rogozińska B

 

Wychowawcy:

p. Warpechowski,

p. Szymczak,

p. Stolle-Grosfeld,

p. Gusta,

p. Kuśmirek,

p. Lechtański

10.00

 

Wychowawcy:

p. Wojda,

p. Krakowiak,

p. Ratajczyk,

p. Białecka

 

 

Wychowawcy:

p. Kielan,

p. Organka,

p. Swat,

p. Majecka,

p. Stańczyk,

p. Orłowska

10.30

 

Wychowawcy:

p. Szczepańska,

p. Wyszkowska

 

11.00

 

Wychowawcy:

p. Puchalska,

p. Pec,

p. Skrzypczak,

p. Wasilewska

 

11.30

 

Wychowawcy:

p. Mozga,

p. Stawicka,

p. Słomczewska,

p. Szczepocki

 

12.00

 

Wychowawcy:       

p. Gajdzik,

p. Antosik

 

 

12.30

 

Wychowawcy:       

p. Wójcik,

p. Al-Qadi

 

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










 

CO NALEŻY ZROBIĆ, ŻEBY ZAPISAĆ DZIECKO DO NASZEJ SZKOŁY?

 

1. Porozmawiać z nami telefonicznie lub skontaktować się drogą e-mail i przekonać się, że jesteśmy placówką odpowiednią dla Państwa dziecka

tel.: 42 6789305
e-mail: kontakt@sp128.elodz.edu.pl

2. Wypełnić otrzymany od nas WNIOSEK O WYDANIE SKIEROWANIA DO KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO (wzór poniżej).

- Wniosek musi zawierać podpisy obojga rodziców

- Należy do niego dołączyć kopię Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną. Kopię możemy zrobić na miejscu.

3. Pozostawić wniosek w naszej szkole a my przekażemy go do Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi. Poinformujemy też o kolejnych krokach

 

WZÓR 

wniosku o skierownie do placówki kształcenia specjalnego

 


WYKAZ PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

SZKOŁA PODSTAWOWA 
dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
oraz klasy dla uczniów z autyzmem.

 

Edukacja wczesnoszkolna i język angielski

Lokomotywa; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.

Elementarz Odkrywców; Wydawnictwo Nowa era

Wielka przygoda; Wydawnictwo Nowa era

Klasy I-III Hello Explorer; Nowa Era. Seria do języka angielskiego. 

Historia

Klasa IV: Historia 4; WSiP.  Podręcznik i ćwiczenia.

Klasa V: Historia 5; WSiP. Podręcznik oraz ćwiczenia.

Klasa VI: Historia 6; WSiP. Podręcznik oraz ćwiczenia.

Klasa VII: Historii 7; WSiP. Podręcznik i ćwiczenia.

Klas VII: Historia 8; WSiP. Podręcznik i ćwiczenia.

Język angielski

Klasa IV Super powers; Wydawnictwo Nowa era, podręcznik i ćwiczenia.

Klasa V: STEPS FORWARD 2; Wydawnictwo OXFORD, podręcznik i ćwiczenia,

„Brainy” Wydawnictwo, MACMILLAN podręcznik i ćwiczenia.   

Klasa VI: STEPS FORWARD 3; Wydawnictwo OXFORD, podręcznik i ćwiczenia,

„Brainy” Wydawnictwo, MACMILLAN podręcznik i ćwiczenia.   

Klasa VII: Super powers; Wydawnictwo Nowa era, podręcznik i ćwiczenia.

 Klasa VIII: TEEN EXPLORER 8- NOWA ERA, podręcznik i ćwiczenia,

Repetytorium ósmoklasisty, Wydawnictwo: MACMILLAN

Język polski

Klasa IV: Jutro pójdę w świat.  WSiP. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Klasa V: Jutro pójdę w świat.  WSiP. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Klasa VI: Jutro pójdę w świat.  WSiP. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Klasa VII: Bliżej słowa; WSiP. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Klasa VIII Bliżej słowa; WSiP. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń

Przyroda

Klasa IV: Przyroda 4.  WSiP. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Biologia

Klasa V: Biologia 5.  WSiP. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Klasa VI: Biologia 6.  WSiP. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Klasa VII: Biologia 7. WSiP. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Klasa VIII: Biologia 8 –WSiP. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Matematyka

Klasy IV: Matematyka z plusem. Podręcznik i ćwiczenie; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

Matematyka z kluczem. Podręcznik i ćwiczenia: Wydawnictwo Nowa era.

Klasa V: Matematyka z plusem. Podręcznik i ćwiczenie; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe Matematyka z kluczem. Podręcznik i ćwiczenia: Wydawnictwo Nowa era

Klasa VI: Matematyka z plusem. Podręcznik i ćwiczenie; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

Matematyka z kluczem. Podręcznik i ćwiczenia: Wydawnictwo Nowa era

Klasa VII: Matematyka z plusem. Podręcznik i ćwiczenie; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

Matematyka z kluczem. Podręcznik i ćwiczenia: Wydawnictwo Nowa era

 Klasa VIII Matematyka z plusem. Podręcznik i ćwiczenie; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

Matematyka z kluczem. Podręcznik i ćwiczenia: Wydawnictwo Nowa era

Geografia

Klasa V: Planeta Nowa; Wydawnictwo Nowa Era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń

Klasa VI: Planeta Nowa; Wydawnictwo Nowa Era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń

Klasa VII: Planeta Nowa; Wydawnictwo Nowa Era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń

Klasa VIII: Planeta Nowa; Wydawnictwo Nowa Era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń   

Atlas Geograficzny – Polska, kontynenty, świat; Wydawnictwo Nowa Era.

Chemia

Klasa VII: Świat Chemii   WSiP; Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Klasa VIII: Świat Chemii  WSiP; Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Fizyka

Klasa VII:

- Fizyka z plusem; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

- Spotkania z fizyką; Wydawnictwo Nowa era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Klasa VIII

- Fizyka z plusem; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

- Spotkania z fizyką; Wydawnictwo Nowa era. Podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń.

Muzyka

Klasy V, VI

Lekcja muzyki; wydawnictwo   Nowa Era; Podręcznik

Klasa IV, VII, VIII

Klucz do muzyki; wydawnictwo WSiP; Podręcznik

Technika

Klasy IV-VI Technika, wydawnictwo Mac: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń,

Klasy IV- VI Jak to działa; wydawnictwo Nowa Era; Podręcznik

Klasy IV- VI Technika na co dzień; wydawnictwo WSiP; Podręcznik

Plastyka

Klasa IV-VII Do dzieła; wydawnictwo Nowa Era; Podręcznik

Klasa IV Plastyka 4; wydawnictwo Mac: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń,

Klasa VII Plastyka 7, Lubię tworzyć; Mac: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń.

Informatyka

Klasy IV: Informatyka 4 WSiP; Podręcznik

Klasa V : Informatyka 5 WSiP; Podręcznik

Klasa VI: Informatyka 6 WSiP; Podręcznik

Klasa VII: Informatyka 7 WSiP; Podręcznik

Klasa VIIIInformatyka 8 WSiP; Podręcznik

Wiedza o społeczeństwie

Klasa VIII Wiedza o społeczeństwie WSiP; Podręcznik

Edukacja dla bezpieczeństwa

Klasa VIII Edukacja dla bezpieczeństwa WSiP; Podręcznik

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA 
dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym  
i znacznym oraz dla uczniów z autyzmem

 

Wydawnictwo PWN

Karty pracy i materiały edukacyjne m.in:

  • Pewny Start. Mój dobry rok. Matematyka; Przyroda; Czytanie i pisanie 
  • Pewny start. Dzisiaj w szkole – pakiet
  • Pewny start. Instrukcje zachowań: seria
  • Pewny start. Funkcjonowanie społeczne. Karty pracy; Wydawnictwo Szkolne PWN
  • Pewny start. Grafomotoryka. Karty pracy; Wydawnictwo Szkolne PWN
  • Pewny start. Orientacja przestrzenna;  Karty pracy; Wydawnictwo Szkolne PWN
  • Pewny start. Mój dobry rok. Czytam, piszę, rysuję; Wydawnictwo Szkolne PWN
  • Pewny start. Świat w obrazkach; Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Cztery pory roku; Wydawnictwo Szkolne PWN
  • Pewny start. Wokół pór roku z plusem  
  • Pewny start. Mój dobry rok. Zeszyt techniczny (karty zadaniowe)
  • Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne percepcja słuchowa
  • Pewny start. Zajęcia rewalidacyjne. Wypowiedzi ustne i pisemne
  • Pewny start. Koncentracja uwagi
  • Pewny start. Percepcja wzrokowa
  • Pewny start. Znam te słowa
  • Pewny start. O dojrzewaniu chłopców 
  • Pewny Start. O Dojrzewaniu Dziewczęta
  • Pewny Start. Wokół Pór Roku - Układam, Opowiadam - Historyjki Obrazkowe 
  • Pewny Start. Poznać i zrozumieć uczucia. Świat uczuć Ani i Kuby. Czytanki.
  • Akademia pomysłów. Uczeń z autyzmem
  • Akademia pomysłów. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
  • Akademia pomysłów. Zajęcia wyrównawcze
  • Plansza edukacyjna. Mój kraj.

Wydawnictwo HARMONIA

Karty pracy i materiały edukacyjne min.:

·          Śladami pór roku (komplet):

·          Karty pracy dla I etapu nauczania edukacyjnego, uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym:

*  Jest już jesień

*   Nadeszła zima

*   Przyszła wiosna

*   Nareszcie lato Pracuję z kartami przez cały rok. PAKIET

·          Pracuję z kartami przez cały rok. Część 1

·         Pracuję z kartami przez cały rok. Część 2

·         Pracuję z kartami przez cały rok. Część 3

·         Pracuję z kartami przez cały rok. Część 4

·         Pracuję z kartami przez cały rok; podręcznik

·         Poznaję i rozumiem świat. Część 1

·         Poznaję i rozumiem świat. Część 2

·         Poznaję i rozumiem świat. Część 3

·         Poznaję i rozumiem świat. Część 4

·         Uczę się czytać, pisać i liczyć. Część 1

·         Uczę się czytać, pisać i liczyć. Część 2

·         Uczę się czytać, pisać i liczyć. Część 3

·         Uczę się czytać, pisać i liczyć. Część 4

·         Mój rok – karty pracy. Część 1

·         Mój rok – karty pracy. Część 2

·         Mój rok – karty pracy. Część 3

·         Mój rok – karty pracy. Część 4

·         Mój rok – Podręcznik,

·         Elementarz do nauki czytania dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

·         Matematyka. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 1,2,3

·         Ja i mój świat" Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka. Na komplet składają się: Podręcznik część 1, Podręcznik część 2, Zadania domowe, Karty Pracy.

·          Podróż przez 4 pory roku z kartami pracy dla II etapu nauczania uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Cz.1,2,3,4.

·         Matematyka – karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.   Cz. 1 i 2

·         Plastyka – obrazy konturowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

·         Co dzień naprzód oto świat. Karty pracy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

·         Komiks społeczny.

·         Materiały edukacyjne…Będę dorosły, Ja jako członek rodziny, Ja jako uczeń, Ja i przyroda …- seria

·         Tworzenie ciągów,

·         Połącz w pary,

·         Ułóż figury, Materiały do ćwiczeń percepcji wzrokowej,

·         Bardzo proste karty dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.

 

Wydawnictwo MAC

Poziom I Karty pracy cz.1,2,3.

Poziom IV Karty pracy cz1,2,3.

Poziom VII Karty pracy cz. 1,2,3.

Poznaję litery – Karty do czytania globalnego,

W świecie słów – Kart do czytania sylabowego,

Mój elementarz, Moja pierwsza czytanka cz.1, 2., Już czytam-czytanki kształcące strefę społeczną. Zeszyt do kaligrafii – wprowadzanie liter drukowanych wielkich,

Zeszyt matematyczny – wprowadzanie liczb. W świecie liczb – karty matematyczne, Zbiór zadań z matematyki .

Patrzę, układam, opowiadam

Moje emocje.

    


Uwaga Drodzy Państwo! 

Poniżej znajdują się informacje o realizowanym przez szkołę projekcie
oraz plan realizowanych zajęć. 

Miło nam poinformować, że nasza szkoła od 1 stycznia 2017 r. rozpoczęła realizację projektu "Odkryjmy bogactwo w nas drzemiące w Szkole Podstawowej nr 128 i Publicznym Gimnazjum nr 58 w Łodzi" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Wartość projektu opiewa na kwotę 845 870,46 zł.
Uzyskaliśmy dofinansowanie w kwocie 786 620,46 zł.
Wkład własny wynosi 95 411,88 zł.

 

Projekt ma na celu:

- podniesienie kompetencji społecznych uczniów, indywidualizację procesu kształcenia

- podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli,

- doposażenie szkoły podstawowej i gimnazjum w sprzęt TIK ( laptopy dla nauczycieli, komputery dla uczniów), w nowoczesny sprzęt diagnostyczno– terapeutyczny, tablety z oprogramowaniem MÓWIK dla uczniów niemówiących

Zajęcia dodatkowe dla uczniów:

  1. Zaj. z programowania- Komputerowy świat- 1 godz./tyg., 02.2017- 06.2018

  2. Zaj. z j. ang. -Angielski w kuchni - 2 godz./tyg ., 02.2017- 06.2018

  3. Zaj. teatralne „Wielką siłę mam w sobie- 1 godz./tyg., 02.2017- 06.2018

  4. Zaj. muzyczno - ruchowe-„ 1,2,3 Tańczę Ja i Ty” 2 godz./tyg., 02.2017- 06.2018

  5. Zaj. kulinarne „Super Kuchcik”- 2 godz./tyg., 02.2017- 06.2018

  6. Zaj. „Matematyka wokół nas”-1 godz/tyg., 02.2017-06.2018

Zajęcia specjalistyczne dla uczniów:

  1. Zaj. terapii metodą Warnkego-6 godz./tyg., 02.2017-20.06.2018

  2. Zaj. terapii Tomatisa - 5 godz./tyg w 6 sesjach., w sumie 135 godz., 02.2017-20.06.2018

  3. Zaj. biofeedback -6 godz./tyg., 09.2017-20.06.2018

  4. Alternatywne Metody Komunikacji - AAC- 8 godz./tyg., 02.2017-20.06.2018

  5. Zaj. terapii behawioralnej –8 godz./tyg., 02.2017-20.06.2018

  6. Zaj. terapii Johansena-4 godz./tyg., 09.2017-06.2018

  7. „Czytam ,piszę, rozumiem”-zaj. terapii pedagogicznej metodą Krakowską- 4godz/tyg.-09.2017-06.2018

  8. Terapia Sensoryczna- 6 godz./tyg., 09.2017-20.06.2018

 

Studia, kursy kwalifikacyjne i szkolenia dla nauczycieli:

              Studia podyplomowe:

  1. Wspomaganie rozwoju dzieci z autyzmem z elementami integracji sensorycznej

  2. Arteterapia - 1K/0M

    Kursy kwalifikacyjne i szkolenia:

  1. Terapia Sensoryczna – I i II stopień

  2. Łagodna bioenergetyka

  3. Sz. Biofeedback

  4. Sz. Tomatis

  5. Sz.Johansena

  6. Sz. Sensomotoryka

  7. Ter. behawioralna - kurs III modułowy

  8. Ter. Bilateralna

             Szkolenia i kursy doskonalące w zakresie pedagogiki specjalnej:

  1. Sz. Sensomotoryczna Terapia Widzenia

  2. Sz. stosowania alternatywnych metod komunikacji (AAC)- PECS

  3. VB-MAPP Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii

  4. Met. Krakowska szkol. podstaw.

  5. Wykorzystywanie narzędzi TIK w pracy

  6. Grafiki komputerowej

  7. Sz. Neurodydaktyka

    PLAN ZAJĘĆ

    Godziny rozpoczęcia zajęć: 

    5. 12.05 - 12.50

    6. 13.05 - 13.50

    7. 13.55 - 14.40

    8. 14.45 – 15.30

     

    Terapia behawioralna – Grupy:                                                                                                                                                                           

    1.        Kl. S. Helwich                                                                                                       

    2.        Kl. K. Siwielec-Woźniak                                                                                   

    3.        Kl. A. Wojdy                                                                                                          

    4.        Kl. J. Wójcik                                                                                                          

    5.        Kl. A. Różańskiej                                                                                                 

    6.        Kl. S. Kuśmirek

    7.        Kl. E. Polikiewicz – Grabarczyk

    8.        Kl. M. Ratajczyk

 

Uwaga!
Dzięki współpracy z Centrum Terapeutycznym "Równy Start", który bezpłatnie udostępnił specjalistyczny sprzęt, w ostatnim tygodniu lutego 2017 r. w naszej szkole rozpoczęły się zajęcia z terapii Metodą Warnkego.


 

PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

Od listopada 2015 r. do marca 2016 r. w naszej szkole  realizowany był projektu „Bezpieczna +”.

Projektem objętych zostało 87 uczniów szkoły podstawowej i 41 uczniów gimnazjum oraz deklarujący uczestnictwo nauczyciele i rodzice.

Uczniowie poszczególnych klas wymiennie uczestniczyli w następujących zajęciach:

a)  wycieczka całodniowa do Torunia

b)  zajęcia warsztatowe: plastyczne, komputerowe, rozwijające kompetencje społeczne i aktywizujące  psychoruchowo.

Nauczyciele i rodzice uczniów wzięli udział w szkoleniach warsztatowych na temat:

c)  nauczyciele  -  „Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i jego rodziną” oraz  „Sposoby radzenia sobie
z zachowaniami agresywnymi u dzieci. Współpraca z rodzicami.”

d)  rodzice  uczniów - „Jak radzić sobie z problemami własnych dzieci” oraz  „Zachowanie agresywne u dzieci i radzenie sobie
z nimi. Współpraca ze szkołą.”.

 

BEZPIECZNI NA DRODZE

W okresie od 1 marca 2016 r. do 29 kwietnia 2016 r. nasza szkoła realizować będzie projekt „ BEZPIECZNI NA DRODZE” podnoszący bezpieczeństwo ruchu drogowego wśród dzieci i młodzieży współfinansowany w ramach małych grantów przez Stowarzyszenie Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Projekt zakłada realizację trzech działań: warsztatów teatralnych, konkursu plastycznego oraz Dnia Bezpieczeństwa.

I. Warsztat teatralny kierowany jest do dzieci z klas I – VI szkoły podstawowej oraz z zespołów edukacyjno – terapeutycznych szkoły podstawowej i gimnazjum. Spośród tej grupy dzieci wyłonionych zostanie 30. Uczniowie ci zostaną podzieleni na 5 zespołów 6 osobowych. Każdy zespół otrzyma dwóch opiekunów – wolontariuszy- uczniów liceum. Wolontariusze to uczniowie pobliskiego liceum ogólnokształcącego, z którym współpracowaliśmy już wielokrotnie. Zespoły uczniów pod opieką wolontariuszy wylosują tematy oraz zestaw pomocy, niezbędnych do przygotowania scenek. Tematem poszczególnych prezentacji będą następujące zagadnienia:
1. Przechodzenie przez jezdnię: sygnały, znaki, zakazy i nakazy.
2. Poruszanie się po drodze w mieście i poza miastem.
3. Jak być widocznym na drodze- rola odblasków.
4. Jak prawidłowo wezwać pomoc.
5. Pasażer tramwaju, auta, autobusu – bezpieczne zasady zachowania
II. Konkurs plastyczny - Konkurs skierowany zostanie do uczniów całej szkoły i poprzedzony zostanie lekcjami wychowawczymi podczas których wychowawcy omówią z dziećmi zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, przechodzenia przez ulicę, bezpiecznej jazdy rowerem, konieczności noszenia odblasków itp. jak również przypomną zasady prawidłowego wezwania pomocy. Następnie uczniowie wykonają prace przedstawiające poznane przez nie zasady bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Konkurs będzie odbywał się w dwóch kategoriach: zespołowo i indywidualnie. Zespoły będą miały za zadanie przygotowanie plakatu, zaś prace indywidualne będą zależały od pomysłu ucznia.
III. Dzień Bezpieczeństwa - będzie uwieńczeniem wszystkich działań w szkole. Podczas tego dnia zostaną wyeksponowane wszystkie prace dzieci oraz zaprezentowane scenki przygotowane podczas warsztatów. Będzie to przyczynkiem do jeszcze jednego przypomnienia bezpiecznego poruszania się na drodze. Cała społeczność szkolna będzie świadkiem wręczenia nagród zwycięskim zespołom, nagród indywidualnych.


Z EKOLOGIĄ ZA PAN BRAT DBAM O ŚWIAT

To projekt na działania ekologiczne, które nasza szkoła podjęła w tym roku szkolnym tj. 2015/2016. Wartość ogólna zadania wyniesie 16 731 zł. z czego aż 90 %- tj. 15.000 zł. dofinansuje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Projekt przewiduje takie działania jak:

1. Wycieczki i warsztaty:


– Bałtów – wycieczka jednodniowa,

- Świętokrzyski Park Narodowy- wycieczka jednodniowa

- Jura Krakowsko – Częstochowska

- Jeziora Mazurskie – wycieczka trzydniowa

- Warsztaty pszczelarskie w Lipce

-„Jak Eko poznał Lansa”- Warsztaty poprowadzą pracownicy Ośrodka Działań

Ekologicznych "Źródła" - Dla klas I-III, IV-VI i gimnazjum

2. Konkursy:

- Konkurs plastyczny „ Drzewo Marzeń”

- Szkolny Konkurs Plastyczno – Ekologiczny „ Ekologiczne Mandale”

- Konkurs międzyszkolny „ Ekologiczne zabawki”

- XIV Szkolny Konkurs kulinarny „ Smaki Europy”

3. Inne działania ekologiczne np. bal jesieni, dzień jabłka, święto dyni, zajęcia w kole przyrodniczym, opieka nad ogródkiem szkolnym, rajdy i wiele wiele innych itp.

4. Zakupimy pomoce dydaktyczne – plansze, gry dydaktyczne, albumy, tablice itp.

Zapraszamy również na stronę www.zainwestujwekologie.pl